Koogle d*EPiC SWYNme BITLYme EmailMarketingTipps

Articles

(Viewing weeknumber=17)

discussion Do recent changes in the ESP landscape benefit clients? IBM, Epsilon, Yes Marketing

The constant evolution of the landscape represents how key email marketing and ESPs are to the martech world. Changes - from where we sit - aren’t always in the best interests of the end users. Let’s look at three of the most recent changes in the enterprise ESP space from the clients’ perspectives. [...] [more]
emailvendorselection.com    ESP

discussion Validity acquires Return Path

If you’ve never heard of a company called Validity before, you may not be alone…but that won’t be true for long. Validity is one of the most exciting new companies in the CRM and marketing technology industries, and we are proud to announce today that Validity has acquired Return Path, the company that George Bilbrey, Jack Sinclair and I started back in 1999. This is an exciting day for Return Path! [more]
returnpath.com    ESP

discussion Press Release: Mapp is Acquiring Webtrekk

Mapp to Acquire Webtrekk, Bringing Advanced Analytics and Customer Intelligence Capabilities to Mapp Cloud San Diego/Berlin, April 30, 2019 – Mapp, a leading provider of [...] [more]
mapp.com    ESP

discussion Validity Acquires Return Path, the leader in email deliverability.

By bringing all this together – products like DemandTools and Trust Assessments for CRM, BriteVerify for email verification and now Return Path – we’re able to provide a one-stop shop experience for Chief Marketing Officers or sales executives and operational teams at tens of thousands of companies worldwide to get a holistic view of how they’re doing with their data. This combination is a win-win for our expanded commercial footprint as well. Validity has long been a strong global company and now [...] [more]
validity.com    ESP

stats E-Mail-Marketing-Benchmarkstudie: Nur 22 % der untersuchten E-Mails mit Personalisierung [PDF]

Um aufzufallen und eine möglichst hohe Relevanz für Empfänger zu erzeugen, empfiehlt es sich, Betreffzeilen zu personalisieren. Im Test war dies allerdings nur bei 22 Prozent der untersuchten Mailings der Fall. Dabei liegt die durchschnittliche Öffnungsrate personalisierter Betreffzeilen im Branchendurchschnitt 22 Prozent höher als die nicht personalisierten Mailings. Im Reisesegment performen persönliche Betreffzeilen sogar um 47 Prozent besser. Hingegen zeigten Betreffzeilen mit Symbolen in keiner [...] [more] 
episerver.de    Study

law 100.000,- Dollar Strafe gegen Unternehmenschef wegen Spammings

Die Rechtslage im E-Mail-Marketing gilt in Deutschland als besonders streng. Bei jeder E-Mail, bei der eine Einwilligung nicht zweifelsfrei nachgewiesen werden kann, drohen Abmahnungen und Klagen. Ein Fall aus Übersee zeigt nun, dass das deutsche Rechtsdurchsetzungsverfahren noch eher harmlos ist. Eine kanadische Aufsichtsbehörde hat gerade den Chef einer B2B-Plattform persönlich wegen Verstößen gegen die kanadischen Anti-Spam-Gesetze in Anspruch genommen und ein Bußgeld von 100.000 $ (ca. 66.000,- [...] [more]
absolit.de    Law

discussion LiveClicker's Guide to Real-Time Email Personalization [PDF]

As a marketer today, you need to do all you can to create highly personalized, engaging, impactful email experiences for your customers and prospects. But how to cut through the inbox clutter and deliver exactly the right content at precisely the right time? The answer lies in real-time email personalization, and the good news is that it doesn’t have to be complex. [...] [more] 
liveclicker.com    Gallery
Page 1