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Articles

(Viewing weeknumber=16)

tactics 7 Tips for Making Your Transactional Emails More Personal

Actually personalize the email; Make sure the reader knows they can reply to your email; Provide custom suggestions for next steps; Give people the info they are looking for; Make it fun; Consider new types of transactional emails. [...] [more]
hubspot.com    Automation, Clickrate

strategy GDD-Arbeitskreis veröffentlicht Whitepaper zu Datenaustausch mit USA [PDF]

Seit dem Scheitern des „Safe Harbor“-Abkommens besteht eine ständige Unsicherheit was einen rechtmäßigen Datentransfer in die USA betrifft. Der GDD-Arbeitskreis „Datenschutz International“ versucht nun mit einem Whitepaper, das auch die aktuellsten Ereignisse berücksichtigt, Licht ins Dunkel zu bringen. Das Whitepaper setzt sich insbesondere mit dem Folgeabkommen EU-US Privacy Shield auseinander und klärt die aktuelle Situation. Was passiert wenn es inkraft tritt. Welche Beschwerdemaßnahmen und Abhil [...] [more]
gdd.de    Law

law Die Folgen des Anti-Abmahnung-Passus auf Websites

Das Oberlandesgericht (OLG) in Hamm hat mit seinem Urteil vom 31.01.2012 unter dem Az. I-4 U 169/11 entschieden, dass ein Kostenanspruch für eine anwaltliche Abmahnung entgegen § 12 UWG im Einzelfall entfallen kann, wenn der Kläger sich selbst widersprüchlich verhält. Im vorliegenden Fall hatte der Kläger auf seiner Webseite gebeten, vor einer Abmahnung Kontakt aufzunehmen. Selbst hatte er sich jedoch nicht daran gehalten. [...] [more]
ratgeberrecht.eu    Law

law Erinnerungs-E-Mail bei Kaufabbruch: Spam oder Service?

So gelangte auch unsere Mandantin bei der Suche nach einem günstigen Flug im Netz von Fluggesellschaft zu Reiseanbieter zu Vergleichsportal. Kurz darauf wurde sie von einer der besuchten Seiten per E-Mail aufgefordert, das von ihr eingeholte Angebot zu buchen, solange der Preis so niedrig bleibe. Unsere Mandantin hatte nicht in den Empfang einer „Erinnerungs-E-Mail“ eingewilligt und sah sich von dem angeblichen Service belästigt. [...] [more]
multimediarechtler.de    Law

discussion Word to Your Mother’s Day Email Campaign

Mother’s Day is all about … well … mothers, but it’s a big day for retailers too. It’s the third largest retail holiday of the year, and according to last year’s Mother’s Day Spending Survey from NRF, the average amount families spent on mom over the past twelve years reached its peak last year at $21.2 billion. And let’s not forget about the boost in revenue to other industries, like restaurants. [...] [more]
movableink.com    Event, Gallery

mobile Inbox by Gmail: keep track of events, newsletters and links

Life can get really busy. Inboxes too. Just think about everything inside your own inbox, from personal messages and trip itineraries to promotional offers and yes, even bills. It's all (mostly) important, but it can be overwhelming to stay on top of everything. And sometimes, you might miss something really important amidst all the rest. Starting today, you'll discover three new experiences in Inbox—streamlined events, glanceable newsletters and saved links—that help you better keep track of things [...] [more]
googleblog.com    Mobile

discussion Webinar: Where`s the Data? [VID]

Dela Quist stellt sich im Live-Interview den kritischen Fragen von Torsten Schwarz. Der DialogSummit steht vor der Tür! Sieben inspirierende Keynote-Vorträge. [...] [more]
youtube.com    Intelligence, Marketing

discussion The Media, Publishing & Entertainment Email Marketer’s Playbook [PDF]

Marketers in the media, publishing and entertainment industries have a tougher time than most providing the timely content their audiences want. The latest headlines, game scores and access to front row seats might be hot news one day and completely irrelevant the next. So what’s a marketer to do when email production time alone can take days? [...] [more] 
amazonaws.com    Gallery

discussion Berlin Neuromarketing Day: Tipps für stärkere Marken

Neuromarketing geistert seit Jahren durch die Marketing-Landschaft. Mit der steigenden Relevanz der Conversion-Optimierung scheint dieser Begriff ebenfalls stärker an Bedeutung zu gewinnen. Das liegt daran, dass wir unabhängig von unserer Marketing-Disziplin den Fokus auf die emotionale Gefühlslage unserer Zielgruppe setzen müssen. [...] [more]
unbounce.com    Event, Marketing

discussion The Biggest Disruptors to the Future of Email Marketing

Email marketing has changed significantly over the past several years—driven by migration of email reading to mobile devices, the debut of email on wearables like the Apple Watch, and broad adoption of engagement-based email filtering by inbox providers. Given all of these changes, we were curious what the next several years had in store, so we asked 20 experts: “How will email marketing and the subscriber experience change by the year 2020?” [...] [more]
convinceandconvert.com    Trend

discussion Anforderungen an modernes Dialogmarketing [PDF]

Eine zielgenauen und relevanten Kommunikation ist elementare Voraussetzung für erfolgreiches Dialogmarketing: Inhalte von Kampagnen sowie die Auswahl von Zielgruppen müssen sich nach den individuellen Interessen und Bedürfnissen der einzelnen Adressaten richten. Neben einer rein statistischen Auswertung von Kampagnen erlauben fortschrittliche Online-Dialogmarketinglösungen die Erfassung, Speicherung und Auswertung des Nutzerverhaltens einzelner Empfänger. Diese personengenaue Messung der Reaktionen [...] [more] 
bvdw.org    Law

discussion A Guide to Spam Traps + How to Avoid Them

One out of every five emails you send may not ever reach your subscriber’s inbox. You put a lot of work into growing your list, designing a beautiful campaign, and writing a strong subject line, and still, a percentage of your subscribers may not ever see your email. Low delivery rates are one of the most critical challenges email marketers face. While many factors affect your deliverability, spam traps are one of the biggest and most misunderstood of them all. [...] [more]
litmus.com    Deliverability

tactics Five Email Split-Tests that Really Move the Needle

If you are still hand curating product recommendations or recommending the same products to every shopper – such as top sellers or new markdowns – you will see a big increase in sales and revenue by personalizing those product recommendations based on each shopper’s online behavior and past purchase history. Personalized product recommendations have been proven to increase conversion rates more than 20% - proving that the shoppers are seeing merchandise they are interested in greatly increases [...] [more]
listrak.com    Customization, Test, Sendtime

stats 2016 Retail Email Benchmarks & How to Beat Them [PDF]

It shouldn’t come as a surprise that the more strategic your emails are, the more money they’ll make. The DMA found that only 14% of email revenue comes from broadcast campaigns – untargeted and unsegmented emails that are sent to the entire list. Activity-based triggers and lifecycle-based triggers bring in 18% and 12% of email revenue, respectively. Emails that are personalized to specific segments that cover the entire list, what we would call Recurring Automated Campaigns, [...] [more] 
listrak.com    Automation, Conversionrate, Study

strategy Wie Sie mit Lead Scoring Kontakte richtig bewerten

Trennen Sie die Spreu vom Weizen und bewerten Sie Ihre Kontakte hinsichtlich ihrer Qualität in Übereinstimmung mit Ihrer Buyers Persona! Kennen Sie das? Sie sehen tagtäglich, wie sich neue Interessenten bei Ihnen registrieren, vielleicht den Newsletter abonnieren oder sich für Spezialangebote interessieren. Sie stecken viel Kraft, Herzblut und Arbeit hinein, diese Interessenten nun als Kunden zu gewinnen. Sie setzen Mailings auf, Sie beantworten jede Anfrage, Sie telefonieren hinterher. Sie stellen [...] [more]
email-marketing-forum.de    B2B, Intelligence, Segmentation
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