Koogle d*EPiC SWYNme BITLYme EmailMarketingTipps

Articles

(Viewing source=redeye.com)

stats Econsultancy Conversion Rate Optimization Report 2017 [PDF]

Despite 38% using abandonment emails for CRO and a further 38% having plans to use them, less than a third (32%) consider them to be highly valuable for improving conversion rates. A/B testing and usability testing increased in perceived value for brands this year. On the other hand, website personalization, which is typically difficult to implement with consistent success, has decreased in value. This could be a result of the challenges companies experience, with negative consumer perceptions of [...] [more] 
redeye.com    Automation, Conversionrate, Study, Test

strategy Marketing-Automation für den Versandhandel [PDF]

In der Praxis lässt sich E-Mail-Marketing im Eins-zu-eins-Modus nur mit Hilfe einer leistungsfähigen Lösung zur Marketing-Automation effizient bewältigen. Was Sie brauchen, ist ein System, das Datenerfassung, Analyse, Segmentierung und Kommunikation nahtlos verzahnt und alle Prozesse automatisiert. Wie so eine Lösung funktioniert und welche Effizienzgewinne durch Marketing-Automation möglich sind, erfahren Sie im neuen RedEye-Whitepaper „Marketing-Automation für Versandhändler“. [...] [more] 
redeye.com    Automation

strategy Marketing-Automation Die Grundlagen effektiven B2C-Marketings [PDF]

Mit Marketing-Automation meinen wir, dass Kunden- daten gesammelt und interpretiert werden und an - schließend den Interessen der Empfänger entspre - chende Kommunikation automatisch erfolgt. Dank der Analyse und Nutzung der Daten können automatische Kampagnen sehr gezielt und mit hoher individueller Relevanz für jeden einzelnen Kunden gefahren werden. Auf diese Weise erlebt der Kunde einen weitaus persön - licheren Dialog zur Marke als je zuvor. Die Investition in datengetriebene Marketing-[...] [more] 
redeye.com    Automation

strategy E-Mail-Marketing 2013 [PDF]

Hat das klassische E-Mail-Marketing sein Optimierungspotenzial ausgeschöpft? Zu dieser Annahme kann man gelangen, wenn man die durchschnittlichen Öffnungs-, Klick- und Konversionsraten betrachtet. Der aggressive Preiswettbewerb im Adressbereich bestätigt den Eindruck, dass Effizienzgewinne fast nur noch durch Kostensenkungen erzielt werden. Aber die E-Mail ist kein Auslaufmodell, das vernachlässigt werden sollte. Im Gegenteil: Kein Medium ist näher dran am Kunden. E-Mails sind zum Zwecke der Kundebi [...] [more] 
redeye.com    Segmentation, Trend

strategy Guest blogger Dave Chaffey talks about getting the balance right in email

For me, getting the correct balance between using your newsletters as a sales tool and adding other types of value is key to their success. This applies equally to other e-communications like a blog, Facebook or Twitter. I’m sure you will have seen other examples of overselling, but maybe also underselling where the call-to-action or connections to products is too limited. As well as different types of feature, think about how you can use your e-newsletter to give a sense [...] (http://bit.ly/KIqYHw ) [more]
redeye.com    Marketing

stats Redeye Behavioural Email Benchmark Study – March 2012 [PDF]

Key Findings • 8% of companies do not allow any type of registration meaning they are unable to communicate with users before any purchase is made. • Over a third of companies do not implement a welcome email and therefore are not actively welcoming new subscribers. • 60% of companies (within the retail or travel and leisure sector) who did not send a welcome email did send some other form of untargeted email communication (e.g. a general newsletter). • On average 15% of companies are using some form [...] [more]
redeye.com    Study

strategy Engagement-RFM White Paper [PDF]

Engagement-RFM segmentation goes one step further, incorporating the rich behavioural data available to online marketers. This enables your customer analysis to be even more accurate. e-RFM segmentation allows online marketers to spend more time targeting valuable customers and waste less time and less money targeting customers unlikely to convert. This white paper will show how e-RFM can be used to improve the accuracy of segmentation, strengthen influence and engagement and lead to increased ROI [more] 
redeye.com    Segmentation
Page 1